fbpx

חוק השלישים – למה את צריכה לצלם לפי השיטה הזאת, ואיך זה ישדרג את כל הנראות של המותג שלך?

היי אהובה!

הפעם אני רוצה שנדבר על ׳חוק השלישים׳ בעולם הצילום, איך הוא יכול לעזור לך לצלם תמונות טובות ולהפוך את התמונות שלך ליותר מעניינות

 

צלמים מקצועיים כנראה יכירו את חוק השלישים. ומי שלא, הולך לגלות שיטת צילום ייחודית (במיוחד שזה מגיע לצילומי מוצר ואווירה כמו קפה)

 

דרך מעניינת לצלם תמונה היא לאו דווקא למקם את האובייקט במרכז המסך, אלא לצלם אותו צילום בצדדים, זה יהפוך את התמונה למעניינת יותר, כאשר העין תקבל את ההפרעה שהאובייקט לא ממוקם דווקא באמצע.

 

זה נשמע לכם מוזר? נסו להיזכר בתמונות הזוגיות או המשפחתיות שלכם כשהמשפחה ממוקמת בצד ואיזה נוף מופיע במרכז התמונה. שימו לב איך הסיפור בתמונה מקבל פתאום מימד אחר. פתאום ניתן להבין שמדובר במשפחה שמצטלמת על רקע נוף, כנראה בטיול. העין האנושית החלה להתרגל לעובדה שהאובייקט ממוקם במרכז התמונה, כך שהזזה נכונה שלו תשפוך פרטים נוספים על רגע הצילום ותגרה את העין.

אז איך בכל זאת לא ממקמים את האובייקט באמצע ושומרים על אסטתיקה?

גם במצלמות המתקדמות וגם במצלמות הסמארטפונים יש פונקציה שמחלקת את המסך למשבצות. הפונקציה תחלק את המסך לכ-3 שלישים לאורך ו3- שלישים לרוחב.

שלושת השלישים הללו יסייעו לנו להחליט איך נמקם את האובייקט!

 

כדי ליישם את החוק בצורה נכונה, נסו למקם את הקו עליו בחרנו לשים את האובייקט כמה שיותר במרכז האובייקט.

כלומר, אם החלטתם שאתם רוצים שהמוצר יהיה בצד הימני של התמונה וברקע תוסיפו באופן מרומז את המוצרים האחרים, מקמו את המוצר בדיוק על הקו הימני, כך ששאר הפריטים יקבלו מספיק מקום והאובייקט שעליו תתמקדו לא יחתך בקצה התמונה.

 

כשתעשו את זה תוכלו לראות איך שאר האובייקטים בתמונה מקבלים משמעות גם כן! וזה ממש מגניב 🙂

 

יש כמה יתרונות בצילום בשיטת השלישים,

בניגוד לצילום הקלאסי, הוא יוצר עניין. כשהעין תמצא את הפוקוס על האובייקט, היא תישאר עוד כמה רגעים כדי להבין ״למה האובייקט לא במרכז״.

וכמו שכבר רשמתי, החוק נותן לכם את האפשרות לספר סיפור בתמונה. יש מקום להתרחשויות שברקע, כמו תמונה של מסיבה מאחורי בקבוק אלכוהולי, או מספרה מאחורי תכשיר לשיער

 

אני ממליצה שבתור התחלה, תנסו ליצור כמה שיותר תמונות ע״פ השיטה הזאת

צלמו את כוס הקפה שלכם כשברקע ארוחת הבוקר, או את הנשנוש כשברקע הטלוויזיה. נסו ליצור סיפורים פשוטים דרך התמונות. ברגע שתדעו לייצר אותם, תוכלו להעניק לעסק שלכם תמונות מוצרים שבאמת מגיעות לו, תתנו לתמונות שלכם עוד טאץ׳ יצירתי, וכמובן – תוכלו להציג מגוון רחב יותר של מוצרים בתמונה אחת (כל עוד זה אסתטי ולא מעמיס מדי)

מלא מלא בהצלחה!

אם ניסית- תייגי אותי שאוכל לראות, לעשות לייק ולהגיב!🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *